onsdag 6 januari 2010

Tillbakablick #2


"Ivariollepåhoj". Ett ristontryck från 2005.

För fem år sedan studerade jag konst på en folkhögskola i skåne.
Det var då jag k
om i kontakt med den grafiska tekniken för första gången. Jag har, så länge jag kan minnas att jag intresserat mig för konst, längtat efter att någon gång få prova på tekniken.
Ganska märkligt, efters
om jag i själva verket arbetat under titeln grafiker under många år, bland annat på Östersunds Posten. Men det är ju skillnad.
På sk
olan fick jag nu prova på grafik och jag blev fast. Tyvärr har jag inte gjort så mycket sedan den tiden. Gjorde några försök på lördagar i Kristianstad, sedan jag flyttat ned till skåne, men som med så mycket annat dyker det upp andra saker som väcker intresse.
Men jag ska ge grafiken en chans till, för det är den värd
.


1 kommentar: